شرایط منابع و فضای کسب وکار از مهم ترین مسائل کنونی کشور است

به گزارش تلویزیون کالا، خبرنگاران/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی شرایط منابع و فضای کسب وکار را از مهم ترین مسائل کنونی کشور دانست و گفت: هرگونه گشایش و اتفاق مبارکی در حوزه منابع، فراوری و کسب وکار، در گرو اهتمام جدی دستگاه های مسئول برای شناسایی و برطرف موانع است.

شرایط منابع و فضای کسب وکار از مهم ترین مسائل کنونی کشور است

عابدین خرّم در ملاقات مدیران دستگاه های استانی تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی، اظهار کرد: اصلی ترین اولویت کشور مسأله اقتصاد است و دستگاه های مسئول در این حوزه نقش پیشران دارند.

وی با تأکید بر اینکه عوامل نگرانی سرمایه گذاران و فعالان بخش خصوصی باید برطرف گردد، گفت: دستگاه های اقتصادی استان، موانع و مسائل پیش روی سرمایه گذاران را شناسایی و برای برطرف این موانع هم افزایی نمایند.

وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی، منابع و علاقه کافی برای سرمایه گذاری در استان را دارد، اضافه کرد: برای جذب سرمایه بخش خصوصی و ترغیب سرمایه گذاران به حضور در استان، باید عوامل نگرانی آنها را برطرف کنیم.

خرّم با اشاره به نقش مهم بانک ها در تأمین منابع بخش فراوری، اظهار کرد: بانک ها باید در حوزه تأمین اقتصادی و جلوگیری از خروج منابع از استان به صورت جدی فعال باشند.

وی درخصوص مصوبه دولت برای شناسایی و فروش اموال و املاک مازاد دستگاه های اجرایی نیز، گفت: کارگروه استانی این موضوع با هماهنگی و مسئولیت معاونت عمرانی و معاونت اقتصادی استانداری، در مهلت قانونی نسبت به شناسایی اموال و املاک مازاد اقدام کند.

استاندار آذربایجان شرقی بعلاوه با اشاره به تأکید رئیس جمهور بر استفاده از ظرفیت های مرزی استان برای توسعه ارتباطات با کشورهای همسایه، بازگشایی گمرک خداآفرین را ضروری دانست و پیگیری مسئولان امر برای تحقق این موضوع را خواهان شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان نیز درخصوص مصوبه مولدسازی و مدیریت دارایی های دولت، گفت: در سال گذشته، 305 فقره از اموال و املاک مازاد دستگاه های اجرایی استان شناسایی شد که 240 فقره قابل مولدسازی تشخیص داده شد.

اصغر عباسزاده اضافه کرد: سال جاری هم 61 فقره از این اموال شناسایی شده، اما احتیاجمند همکاری بیشتر دستگاه های اجرایی هستیم.

وی اعلام کرد: عواید حاصل از فروش اموال و املاک مازاد، طبق مصوبه دولت به خود استان و دستگاه مربوطه اختصاص می یابد و فرصت خوبی برای تأمین منابع مورد احتیاج دستگاه های استانی است.

به گزارش تلویزیون کالا، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی و مدیران دستگاه های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی (امور اقتصادیاتی، ناظر گمرکات، خزانه مشخص، بورس منطقه ای، جمع آوری و فروش اموال تملیکی، شورای هماهنگی بانک ها و شورای هماهنگی شرکت های بیمه) هم درخصوص آخرین شرایط حوزه کاری خود به ارائه گزارش پرداختند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "شرایط منابع و فضای کسب وکار از مهم ترین مسائل کنونی کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط منابع و فضای کسب وکار از مهم ترین مسائل کنونی کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید