نفت با تحریم های آمریکا گران ماند

به گزارش تلویزیون کالا، قیمت نفت روز دوشنبه تحت تاثیر کاهش فراوری اوپک و تحریم های آمریکا علیه ونزوئلا، ثابت بود و رشد قیمت معاملات پیشین را حفظ کرد.

نفت با تحریم های آمریکا گران ماند

به گزارش تلویزیون کالا، بهای معاملات آینده نفت برنت روز دوشنبه با یک سنت افزایش، به 62.76 دلار در هر بشکه رسید. نفت برنت روز آدینه بیش از سه درصد افزایش یافته و در بالاترین قیمت خود در بیش از دو ماه گذشته بسته شده بود.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با شش سنت کاهش، به 55.20 دلار در هر بشکه رسید. شاخص قیمت نفت آمریکا روز آدینه با 2.73 درصد افزایش بسته شده بود.

کاهش فراوری اوپک که در راستای تعهد آنها برای محدودیت عرضه بوده است و همچنین کاهش شمار دکل های حفاری نفت آمریکا و تحریم ها علیه فروش نفت ونزوئلا از قیمت نفت پشتیبانی نموده است.

ویوک دهار، تحلیلگر کالا در بانک کامن ولث استرالیا در یادداشتی نوشت: در حالی که فراوری ونزوئلا ماه گذشته افزایش یافت اما تحریم های جدید آمریکا علیه این کشور ممکن است میزان عرضه جهانی نفت را 0.5 تا یک درصد کاهش دهد.

وی در ادامه اضافه کرد: این تحریم ها مبادلات نفتی میان ونزوئلا و سایر کشورها را به شدت محدود خواهد نمود و مشابه تحریم هایی است که سال گذشته علیه ایران اجرا شد.

طبق نظرسنجی رویترز، میزان عرضه اوپک در ژانویه بیشترین میزان کاهش را در دو سال گذشته داشته است. این در حالی است که طبق آمار وزارت انرژی روسیه، این کشور در کاهش فراوری همچنان عقب تر از برنامه قرار گرفته است و فراوریش در ماه میلادی گذشته به 11.38 میلیون بشکه در روز رسید که تنها 35 هزار بشکه در روز نسبت به سطح فراوری اکتبر سال 2018 که مبنای توافق کاهش فراوری اوپک و غیر اوپک است، کاهش داشت.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه گفته بود مجموع کاهش فراوری کشورش در ژانویه به 50 هزار بشکه در روز بالغ خواهد شد. روسیه متعهد شده است فراوری نفت خود را به میزان 230 هزار بشکه در روز نسبت به سطح فراوری اکتبر کاهش دهد.

طبق آمار بیکرهیوز، شرکت های انرژی آمریکایی شمار دکل های حفاری نفت فعال را هفته گذشته کاهش دادند و به 847 حلقه رساندند که پایین ترین سطح در هشت ماه گذشته بود.

به گفته دهار، ریزش قیمت نفت در اواخر سال میلادی گذشته باعث شده است شرکت های حفاری نفت آمریکایی در هزینه محتاط تر شوند.

در این بین، امیدواری به بهبود روابط تجاری آمریکا و چین یاری نموده است از شدت نگرانی ها نسبت به کندی رشد اقتصاد جهانی کاسته گردد.

بر اساس گزارش رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته اظهار کرد با شیء جین پینگ، همتای چینی خود در هفته های آینده دیدار خواهد نمود تا توافق تجاری جامعی را با پکن منعقد کند با این حال وی گفت که هنوز معلوم نیست توافقی حاصل گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "نفت با تحریم های آمریکا گران ماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نفت با تحریم های آمریکا گران ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید