سالمندان؛ 10.3 درصد از جمعیت تهران

به گزارش تلویزیون کالا، تهران (پانا) - رئیس اداره کل سلامت شهرداری تهران با توجه به هفته ملی سالمند درباره شرایط سالمندان شهر تهران گفت 10.3 درصد از جمعیت تهران را سالمندان تشکیل می دهند، این بدین معناست که حدود یک میلیون 100 هزار نفر، بالای 60 سال (سالمند) در تهران زندگی می نمایند.

سالمندان؛ 10.3 درصد از جمعیت تهران

به گزارش سایت شهر، با توجه به هفته ملی سالمند (9 تا 12 مهر ماه) زینب نصیری رئیس اداره کل سلامت شهرداری تهران درباره شعار سال جاری هفته سالمند گفت: با توجه به اینکه ویروس کرونا دو سالی است که زندگی مردم و به خصوص سالمندان را مختل نموده و آنها محدودیت ارتباطی بیشتری نسبت به سایر سنن دارند، شعار سال جاری هفته ملی سالمند، بهرمندی عادلانه همه سنین از فناوری های دیجیتال است.

وی اضافه کرد: طبق روال سال های گذشته و با تاکید بر شعار سال جاری هفته ملی سالمند، اداره کل سلامت شهرداری تهران برنامه های متعددی برای سالمندان دارد.

رئیس اداره کل سلامت شهرداری تهران اضافه کرد: ما با استفاده از ظرفیت های موجود در منطقه ها 22 گانه و با همکاری همه 353 خانه سلامت موجود در شهر تهران، طرح سلامت یار را جهت تاکید واکسیناسیون سالمندان انجام دادیم.

نصیری درباره اقدامات صورت گرفته در حوزه سلامت روان سالمندان گفت: لیگ حافظه سالمندی را یک ماه و نیم پیش شروع کردیم، هدف از ایجاد چنین لیگی تقویت حافظه سالمندان بود و در مرحله اول لیگ 1070 نفر از سالمندان شهر تهران وارد این لیگ شدند و برای هر کدام از این افراد 3 دوره آموزشی جهت تقویت حافظه، آشنایی با آلزایمر و راه های مقابله و پیشگیری از این بیماری را برگزار نموده ایم.

وی ادامه داد: در این طرح همکاران ما در خانه های سلامت، سالمندانی که به خانه های سلامت مراجعه نموده اند را شناسایی مینمایند وسپس با آنها تماس میگیرند تا از شرایط واکسیناسیون آنها آگاه شوند، بعلاوه سالمندان می توانند هر سوالی مربوط به مراکز واکسیناسیون، عوارض انواع واکسن ها و … را از کارشناسان ما بپرسند و از آنها مشاوره بگیرند بعلاوه سالمندانی که به هر دلایلی نتوانسته اند واکسن کرونا را دریافت نمایند ،در مرحله دوم واکسیناسیون مردم که به صورت سیار انجام میشود،می توانند با حضور نیرو ها در منزلشان واکسن کرونا را دریافت نمایند.

وی تاکید نمود: طبق آخرین سرشماری سال 1395 ، شهر تهران حدود 10.3 درصد از جمعیتش را افراد سالمند تشکیل می دهد که این بدین معناست که یک میلیون و صد هزار نفر بالای 60 سال (سالمند) در شهر تهران زندگی می نمایند، بعلاوه طبق گزارشات وزارت بهداشت از مجموع افراد بالای 60 سال استان تهران تنها 12 درصد واکسینه نشدن و حدود 88 درصد حداقل دوز اول واکسن کرونا دریافت نموده اند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "سالمندان؛ 10.3 درصد از جمعیت تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سالمندان؛ 10.3 درصد از جمعیت تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید