اکسپو فرصتی برای فرش بافان بوشهری

به گزارش تلویزیون کالا، خبرنگاران/بوشهر معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: فعالان فرش دستباف این استان می توانند از فرصت فراخوان اعزام هیئت های تجاری، خلق محتوا و برگزاری رویدادهای برتر فرش دستباف ایران در اکسپو 2020 بهره مند شوند.

اکسپو فرصتی برای فرش بافان بوشهری

ابوالقاسم محمد زاده با اشاره به برگزاری نمایشگاه اکسپو 2020 دوبی طبق اعلام مرکز ملی فرش ایران اظهار کرد: تشکیل کنسرسیوم جهت اعزام هیات های تجاری، خلق محتوا و برگزاری رویدادهای برتر فرش دستباف ایران در نمایشگاه اکسپو 2020 فرصتی ارزشمند جهت معرفی توانمدی های کشور به ویژه استان بوشهردر زمینه فرش در بازارهای خارجی است.

وی توضیح داد: متقاضیان در استان می توانند با توجه به محدودیت زمان، در اسرع وقت طرح ها و پیشنهادات خود را به ایمیل [email protected] به روابط عمومی مرکز ملی فرش ایران ارسال نمایند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر یادآور شد: این کنسرسیوم جهت حضور در رویداد جهانی اکسپو 2020 و در راستای خلق محتوا و برگزاری رویدادهای مرتبط با فرش و اعزام هیات های تجاری به اکسپو دبی از فعالان حوزه های مرتبط اتحادیه ها، تشکل ها، هنرمندان، کارآفرینان و ... برای ثبت نام در این رویداد بین المللی دعوت بعمل می آورد. بعلاوه، این کنسرسیوم میخواهد با شناسایی پیروز ترین رویدادها با قابلیت دانش و هوش مصنوعیبه کارگرفتن هنر خلاق به منظور حفظ و تقویت اصالت فرش دستباف ایران از فرصت اکسپو 2021 برای معرفی ظرفیت های هنرمندان توانمند کشورمان به جامعه جهانی استفاده و در طول مدت برگزاری اکسپو، رویداد هنری برای مردمان 99 سال آینده خلق کند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان تشریح کرد: رویدادهای پیشنهادی باید به معرفی ظرفیت های تخصصی فرش دستباف استان بپردازد و محورهای اشتغال زایی زنان، حفظ فرهنگ، سلامت، تمدن و اکوسیستم در همگونی کامل با شعار اکسپو ارتباط فکر ها، خلق آینده و 3 تم اصلی دبی که در زیر به آن اشاره شده طراحی گردد:

1- فرصت ها (Opportunity) با هدف تحقق پتانسیل و استعداد های افراد و جوامع بشری برای ساخت آینده ای روشن

2- تحرک و پویایی (Mobility) با هدف خلق پویایی هوشمندانه تر و سازنده تر افراد، اهداف و ایده ها به صورت فیزیکی و مجازی

3- پایداری (Sustainability) با هدف ترویج زندگی در تعادل با منابع طبیعی مثل استفاده از انرژی های تجدید پذیر به جای انرژی تجدید ناپذیر مانند انرژی خورشیدی و به دست آوردن آب از هوا اشاره می گردد.

به گزارش تلویزیون کالا و به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر، هزینه ایاب و ذهاب و اقامت و اجرا با منتخبین برگزیده بوده و قادر خواهند بود از پاویون فرش در اکسپو دبی برای اجرای رویدادها استفاده نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "اکسپو فرصتی برای فرش بافان بوشهری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اکسپو فرصتی برای فرش بافان بوشهری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید