پیشنهاد ترمیم حقوق و دستمزد کارگران آماده شد

به گزارش تلویزیون کالا، معاون روابط کار وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: پیشنهادهای لازم در زمینه ترمیم حقوق و دستمزد کارگران آماده شده است تا بتوانیم مسائل این قشر را به حداقل برسانیم.

پیشنهاد ترمیم حقوق و دستمزد کارگران آماده شد

به گزارش گروه مالی تلویزیون کالا، به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علی حسین رعیتی فرد در نخستین نشست شورای عالی کار در دولت سیزدهم گفت: با تاکید وزیر تعاون آنالیز های کارشناسی در زمینه معیشت و دستمزد کارگران اجرا شده است، بعلاوه درصدد هستیم مباحث حقوق و دستمزد و موضوعات دیگر در زمینه جامعه کارگری و کارفرمایی را بر اساس قانون و نظر شرکای اجتماعی حل و فصل نموده و به نتیجه مطلوب برسانیم.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن تشریح مصوبه های شورای عالی کار، گفت: نخستین مصوبه تمدید آیین نامه مستثنی شدن خدام و کارکنان بقاع متبرکه، مساجد، حسینیه ها، تکایا، مدارس علوم دینی موقوفه و موقوفات عام غیرتولیدی از شمول موادی از قانون کار بود.

به گفته رعیتی فرد، این آیین نامه به استناد ماده 191 قانون کار در سال 73 به تصویب هیات وزیران رسیده که بر اساس آن خدام و کارکنان بقاع متبرکه دارای سه نفر یا کمتر نیروی انسانی (که در آخرین تمدید در سال 89 عبارت سه نفر به پنج نفر اصلاح شد) شاغل هستند، از شمول بعضی مواد قانون کار به مدت پنج سال معاف می شوند.

این مقام مسوول ادامه داد: با توجه به سرانجام مهلت پنج سال، این آیین نامه با موافقت اعضا تمدید شد که برای تصویب نهایی به هیات وزیران ارسال می گردد.

وی در تشریح سایر مصوبه های شورای عالی کار گفت: پیشنهاد تبدیل یاری هزینه اقلام مصرفی خانوار کارگری از نقدی به غیرنقدی نیز مطرح شد که با توافق اعضا، مقرر شد پرداخت نقدی بُن کارگری مانند روال سال های قبل ادامه پیدا کند.

رعیتی فرد ضمن اشاره به موضوع اتمام اجرای طرح اصلاح ساختار شرکت داروسازی شهید قاضی، گفت: اصلاح طرح ساختار این واحد تولیدی برای حفظ نیروی کار و اشتغال با موافقت اعضا تصویب شد و با توجه به اجرای کامل این طرح کارگران به محل کار خود بازگشتند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "پیشنهاد ترمیم حقوق و دستمزد کارگران آماده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد ترمیم حقوق و دستمزد کارگران آماده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید