نظری در مصاحبه با خبرنگاران: 50 تومان به جیب مردم می گذاریم و از جیب دیگر آنها 100 تومان برمی داریم، مجلس به دنبال ایجاد منابع پایدار در بودجه است

به گزارش تلویزیون کالا، خبرنگاران- عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست با تاکید بر اینکه باید به سمت ایجاد منابع پایدار در بودجه برویم، اظهار کرد: مجلس در بودجه 1400 به دنبال این است که منابع درآمدی بودجه عمدتا مبتنی بر درامدهای پایدار و مطمئن باشد تا با کسری بودجه روبرو نباشیم چراکه آثار و تبعات آن به معیشت مردم باز می شود.

نظری در مصاحبه با خبرنگاران: 50 تومان به جیب مردم می گذاریم و از جیب دیگر آنها 100 تومان برمی داریم، مجلس به دنبال ایجاد منابع پایدار در بودجه است

علیرضا نظری در گفت و گو با خبرنگار تلویزیون کالا در مورد تصمیمات مجلس برای حل مسائل معیشتی مردم، اظهار کرد: مجلس به دنبال این است در معیشت مردم خصوصا طبقات متوسط و پایین جامعه را در شرایط سخت مالی مورد توجه قراردهد چراکه یکی از علت های اصلی بی ثباتی کشور ندیدن درآمدهای پایدار و عدم اجرای قوانین مصوب بودجه توسط دولت است. وقتی بودجه کشور بر اساس درآمدهای ناپایدار بسته شده و محقق نمی شود تاثیرش بیش از هر قشری طبقات ضعیف را تحت تاثیر قرار می دهد.

مجلس به دنبال ایجاد منابع پایدار در بودجه است

او در ادامه اضافه کرد: به عنوان نمونه نزدیک به 50 درصد درآمدهای سال 99 محقق نشده و وقتی بر اساس درامدهای نامطمئن، هزینه های قطعی را در نظر می گیریم نتیجه اش کسری بودجه است و کسری بودجه به این معنی است که دولت دست به جیب مردم می برد. بنابراین مجلس در بودجه 1400 به دنبال این است که منابع درآمدی بودجه عمدتا مبتنی بر درامدهای پایدار و مطمئن باشد تا با کسری بودجه روبرو نباشیم چراکه آثار و تبعات آن به معیشت مردم باز می شود.

مجلس پیگیر اجرای مصوبات توسط دولت است

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مجلس توضیح داد: مجلس بر اساس وظیفه نظارتی که دارد اجرای مصوبات توسط دولت را پیگیری می نماید؛ همانطور که برای اولین بار است گزارش تفریغ بودجه در 9 ماهه اول سال به دست آمده و به نمایندگان مجلس ارائه می شود و این به روز شدن کار دیوان محاسبات مجلس یعنی همان نظارت بر عملکرد دولت در اعمال احکام بودجه تا دولت از حاشیه رفتن و دستور کار خارج کردن مصوبات فاصله بگیرد.

50 تومان به جیب مردم می گذاریم و از جیب دیگر آنها 100 تومان برمی داریم

نظری با اشاره به لزوم توجه به افزایش قدرت خرید مردم، گفت: صرف افزایش یارانه ها کمکی به مردم نمی نماید زیرا اگر منابعی هم برای آنها در نظر بگیریم ولی دولت نتواند آن منابع درآمدی را تامین کند، با کسری بودجه روبرو شود؛ بنابراین 50 تومان به جیب مردم گذاشته اما در مقابل، از جیب دیگر آنها 100 تومان برمی داریم. بنابراین مجلس به دنبال این نیست که به وسیله یارانه ها گره از مسائل مردم باز کند بلکه به دنبال این است از عواملی که موجب افزایش تورم در سطح کشور می شود، جلوگیری کند.

ثبات مالی مردم را از یارانه بی احتیاج می نماید

او در سرانجام اعلام نمود: اگر ثبات مالی حاکم باشد، مردم احتیاج به یارانه نخواهند داشت؛ وقتی اگر ثباتی در بازار باشد مردم هم فرایند طبیعی زندگی خود را تنظیم می نمایند. تورم و کاهش ارزش پول ملی مردم را مستاصل می نماید و مجلس به دنبال این است که به جای افزایش یارانه ها بتواند بودجه مطمئن تصویب کند که احتیاجی به افزایش یارانه نداشته باشد.

منبع: شفقنا اقتصادی

به "نظری در مصاحبه با خبرنگاران: 50 تومان به جیب مردم می گذاریم و از جیب دیگر آنها 100 تومان برمی داریم، مجلس به دنبال ایجاد منابع پایدار در بودجه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظری در مصاحبه با خبرنگاران: 50 تومان به جیب مردم می گذاریم و از جیب دیگر آنها 100 تومان برمی داریم، مجلس به دنبال ایجاد منابع پایدار در بودجه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید