ترامپ:کرونا را شکست دادم، ایران فقط می خواهد زنده بماند، تهران بخواهد هزاران ونتیلاتور به ایران سرازیر می کنیم، کری گفته صبر کنید تا ترامپ ببازد

به گزارش تلویزیون کالا، رئیس جمهور آمریکا در نشست خبری روزانه خود گفت که آمریکا کرونا را پشت سر گذاشته، وی در ادامه به ایران هم اشاره نمود و گفت آنها خواهان توافق هستند!

ترامپ:کرونا را شکست دادم، ایران فقط می خواهد زنده بماند، تهران بخواهد هزاران ونتیلاتور به ایران سرازیر می کنیم، کری گفته صبر کنید تا ترامپ ببازد

به گزارش خبرگزاری تلویزیون کالا، وب سایت شبکه خبری سی ان ان گزارش داد: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در نشست خبری روزانه خود در کاخ سفید برای مهار شیوع کرونا، مدعی شد که این کشور ویروس را شکست داده و کرونا را پشت سر گذاشته است این در حالی است که روز گذشته ترامپ با فرمانداران ایالت ها بر سر تعطیلی به مشکل جدی برخورده بود و حتی بعضی از حامیان او با اسلحه به خیابان ها آمدند.ترامپ نشست خبری خود را به ایران، روسیه و کره شمالی اختصاص دادو درباره ایران بار دیگر مدعی شد که تهران خواهان توافق است اما جان کری نمی گذارد که توافق گردد، او به ایرانی ها گفته است که صبر کنید ترامپ ببازد! رئیس جمهور ایالات متحده همچنین اوباما را متهم به احتکار دستگاه های تنفسی کرد و گفت او است که مانع مبارزه با کرونا شده است! مشروح نشست ترامپ را در ادامه بخوانید:

رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر با تکرار این ادعا که تعداد مرگ و میر ناشی از کرونا در چین بیش از دیگر کشورها است، گفت: ایالات متحده اوج کرونا را پشت سر گذاشته است.

دونالد ترامپ عصر شنبه در نشست خبری روزانه درباره گسترش ویروس جدید کرونا در آمریکا، اضافه نمود: نشانه های متعدد مثبتی وجود دارد که این ویروس از نقطه اوج در آمریکا عبور نموده است.

وی با بیان اینکه در سراسر آمریکا نزدیک به چهار میلیون آزمایش کرونا صورت گرفته است، ادامه داد: دیگر نمی شنویم که ایالت ها خواهان دستگاه تنفس مصنوعی باشند.

رئیس جمهوری آمریکا با انتقاد از فرمانداران دموکرات که پیش از این به طور مداوم خواهان دستگاه تنفس مصنوعی بودند، گفت اکنون آنها موضوع دیگری را علم نموده اند و آن آزمایش است.

ترامپ اظهار کرد: آنها نمی خواهند از تمام ظرفیتی که پیش از این برای آنها فراهم کردیم، استفاده نمایند. فرمانداران دموکرات این را می دانند. آنها یکی از کسانی بودند که مداوم شکایت می کردند.

رئیس جمهوری آمریکا با بیان اینکه ما بهتر از هر کشور دیگر در جهان عمل نموده ایم، گفت: تعداد مرگ و میر ما بسیار کمتر از کشورهای اروپای غربی بوده است که البته آلمان ممکن است یک استثنا باشد.

ترامپ اضافه نمود: انگلیس، سوئیس، بلژیک، هلند و اسپانیا مرگ ومیر بیشتری نسبت به آمریکا در اثر کرونا داشته اند. ما کشوری به مراتب عظیمتر از هریک از آنها هستیم. این رسانه های جعلی هستند که می گویند آمریکا در رتبه نخست واقع شده است در حالی که اینگونه نیست.

وی خطاب به رسانه ها ادامه داد: چین رتبه نخست را دارد. همه شما می دانید، چین با تعداد زیاد مرگ و میر ناشی از کرونا در رتبه نخست واقع شده است. آنها بسیار از ما فاصله دارند. همه شما این را می دانید اما چرا آن را گزارش نمی کنید؟ باید در این باره شرح دهید. یه روزی این را تشریح خواهم کرد.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین با اشاره به طرح سه مرحله ای دولت فدرال برای بازگشایی اقتصاد آمریکا، گفت: بعضی از ایالت های آمریکا اعم از دموکرات و جمهوریخواه اعلام نموده اند گام هایی برای آغاز ایمن و تدریجی برداشته اند.

ترامپ اضافه نمود: تگزاس و ورمونت به مشاغل خاص اجازه خواهند داد از روز دوشنبه فعالیت خود را با رعایت احتیاط و فاصله اجتماعی از سرگیرند.

رئیس جمهوری آمریکا با تکرار ادعای پیشین خود که ایران خواهان گفت وگو است، جان کری وزیر خارجه اوباما را متهم کرد که نمی خواهد ایران توافق دیگری داشته باشد.دونالد ترامپ عصر شنبه در نشست خبری روزانه که درباره کرونا برگزار شده بود، در پاسخ به این سوال مطرح نمود که در روزهای اخیر اتفاقاتی از سوی دشمنانی همچون کره شمالی، روسیه، چین و ایران اتفاق افتاده و با نیروی هوایی آمریکا بازی نموده اند. پیغام شما برای این کشورها چیست؟

وی اضافه نمود: وقتی به کاخ سفید آمدم، ایران یک مرکز ترور بود. ما 18 نقطه درگیری داشتیم. در همان هفته نخست درباره ایران پرسیدم که آنها گفتند 18 نقطه درگیری در یمن، سوریه و عراق داریم.

رئیس جمهوری آمریکا با این ادعا که ایران اکنون نسبت به قبل متفاوت شده است، ادامه داد: من توافق(هسته ای) را متوقف کردم که فاجعه بار بود. آنها خواهان گفت وگو هستند. (جان) کری یک توافق منعقد کرد و نمی خواهد آنها توافق دیگری داشته باشند.

ترامپ با بیان اینکه کری مبدع توافق بود، اضافه نمود: به ایران 1.8 میلیارد دلار پول نقد دادند. شما می توانید این اتاق را 10 بار با اسکناس 100 دلاری پر کنید در حالیکه اتاق کوچکی نیست.

وی ادامه داد: فکر می کنم این اقدام یک نقض عظیم بود و اگر برای جان کری نبود، ما یک توافق می داشته ایم.

رئیس جمهوری آمریکا با تکرار این ادعا که وقتی وارد کاخ سفید شدم ایران در حال دریافت کل خاورمیانه بود، گفت الان ایران فقط می خواهد زنده بماند. آنها هر هفته اعتراض می نمایند.

به گزارش ایرنا، ترامپ بدون اشاره به تروریسم مالی خود علیه مردم ایران، آن هم در بحبوحه همه گیری کرونا، اضافه نمود: من پیشنهاد نموده ام که در صورت تمایل به آنها یاری کنم. اگر آنها به ونتیلاتور نیاز داشته باشند، و درخواست نمایند، ما هزاران دستگاه تنفس مصنوعی داریم که برای آنها می فرستیم.

وی ادامه داد: در اینجا انباری از دستگاه های تنفس مصنوعی داریم و آغاز به ارسال آنها می کنیم تا بیمارستان ها بتوانند انبار خود را پر نمایند. نیویورک این کار را نکرد و من آن را درک می کنم. ایرانی ها نمی خواهند با ما درگیر شوند.

ترامپ با این ادعا که اکنون ایران کشوری متفاوت شده است، افزود: آنها می خواهند یک توافق منعقد نمایند. به نظر من، او(جان کری) به آنها می گوید صبر کنید ، شاید ترامپ باخت و شما می توانید مذاکره کنید.

رئیس جمهوری آمریکا درباره روسیه هم گفت: ما روابط خوبی با روسیه داریم و درباره توافق نفتی با همدیگر کار کردیم. همچنین من با شاه سعودی و رئیس جمهوری روسیه هم تلفنی صحبت کردم. ما به توافقی رسیدیم که برای آنها، عربستان سعودی و ما بسیار مهم بود.

ترامپ اضافه نمود: رئیس جمهوری پوتین بسیار شخص محترمی است. انجام این کار مهم بود. شاه (سعودی) عالی بود. ما مکزیک را هم آوردیم.

وی درباره کره شمالی هم گفت: می بینم موشک های برد کوتاه را آزمایش می نمایند. آنها مدت هاست که این کار را انجام می دهند. اخیرا یادداشت خوبی از او دریافت کردم. این یک یادداشت خوب بود، فکر می کنم خوب کار می کنیم.

رئیس جمهوری آمریکا اضافه نمود: اگر من انتخاب نشده بودم، الان در شرایط درگیری با افرادی بودیم که زندگی جهان را ندیده اند و شاید جنگ با امید به پیروزی شده بود. اگر به یادآورید وقتی که وارد کاخ سفید شدم، مهمات نداشتیم. یک راه خوبی برای جنگ نبود.

ترامپ ادامه داد: رئیس جمهوری اوباما مهماتی برای ما باقی نگذاشت. تقریبا هیچ چیز پزشکی و دستگاه های تنفس مصنوعی هم برای ما باقی نگذاشت. فکر می کنم الان درگیر جنگ می بودیم. ما تنها با کره شمالی کار خوبی انجام دادیم. خواهیم دید که چگونه همه اینها به خاتمه می رسد.

وی افزود: آنها می گویند ترامپ تسلیم شده است. واقعاً ، چه چیزی را رها نموده است؟ من نمی دانم. اوه، او دیدار کرد. اوه، عصبانی شد. نه، من با کیم جونگ اون رابطه خوبی دارم.

رئیس جمهوری آمریکا در عین حال تاکید نمود تحریم های کره شمالی کاهش نخواهند یافت.

310 310

منبع: خبرآنلاین

به "ترامپ:کرونا را شکست دادم، ایران فقط می خواهد زنده بماند، تهران بخواهد هزاران ونتیلاتور به ایران سرازیر می کنیم، کری گفته صبر کنید تا ترامپ ببازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ:کرونا را شکست دادم، ایران فقط می خواهد زنده بماند، تهران بخواهد هزاران ونتیلاتور به ایران سرازیر می کنیم، کری گفته صبر کنید تا ترامپ ببازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید